DRUGS OVERDOSE ENKAWL DAN

Overdose (OD tia kan sawi lar) hi emergency, thihna thlen fotu a ni a. A enkawl dan hriat chuan chhan theih a ni a, a lan chhuah dan hriat loh chuan an ti der emaw tih mai tur ang te a ni thei a, hriat chian a pawimawh hle a ni. Overdose kan han tih hian damdawi (drugs) hrang hrang hi a OD theih a, amaherawhchu damdawi thenkhat hlauhawm zual a awm nual awm e. Chuvangin tun bikah chuan Opiate Drugs ho (Heroin te, Proxyvon, khuh damdawia an ruih ber Codeine te) leh Benzodiazepines (Diazepam, Alprazolam, Nitrazepam etc) te hi kan thlur bik dawn a ni.

Opiate drugs bikah hian ruihsual nana an hman common ber chu Heroin hi a ni a. He damdawi hi a hmang tam ber chu an inchiu a, tlem a zawng chuan an chase (a khu an hip) thin bawk. A damdawi hi phal loh anih vangin a powder form in damdawi bur ruak Vial ah emaw, Insulin syringe chhin senah te an dah mai a, a lo kalna a hriat loh a, a chak dan (strength – engzat mg nge awm) a hriat loh bawk. Chutiang avang chuan ‘chhinsen’ chanve rau rau pawh hi a lo kalna a in an loh chuan a milligram (mg) a dang thei a ni. A hmangtu hian a dose zat hi chhinsen chanve nia a hriat laiin a mg zat a lo san si chuan a OD phah thei ta reng a ni. Tin, drugs ruihtheih chi chuan tolerance an tih mai, a dose mamawh zat sang tial tial ang hi a thlen ngei ngei a. An nghei vang vang hian an tolerance a lo tlahniam a, an han tih let thut hian an tih hnuhnun ber dose ang kha an inchiu leh fo mai a, chu chuan OD a thlen fo bawk a ni.

Opiate drugs hian thluak a boruak hip lut tura taksa control tu ‘Respiratory Center’ a han block thei a, chu chuan boruak hip lut tura taksa che vel a ti tlem a, an thaw tlem tial tial a, boruak kham loh vangin an thi ringawt thei a ni. A dang leh ah chuan an inchiu luh khan thisen zamah thisen khal/khar a lo insiam a, chu chu lung (heart) ah lutin a chhuak leh khan chuap a boruak lo dawngsawngtu Air-Cells te a dang chat a (thromob-embolism), boruak an hip lut thei lova, boruak tlachham bawkin an thi thei a ni.

Opiate drugs vanga OD an awm chuan a lan dan chu: an thaw tlem hle a (5 seconds ah vawikhat pawh thawk loh chang a awm fo), nikhua an hre mumal lo va, an kut hmawr leh hmui a lo duk a, an taksa a ro a, chuan a hriat chianna lai ber chu an mit naute (pupils) hi a zim set mai bawk a ni (pin-point pupils). Mit naute hi withdrawal (chiri) ah thung chuan a zau huau thung.

Hetiang anih chuan a tira enkawl dan tur chu:
1. Airway – a thawk luhna lamah block tu a awm loh nan a sir zawnga muttir tur a ni a (duhthusamah chuan an ding lamah), hrawk vela chil hnawhtu a awm chuan syringe hmanga hip fai vat tur a ni bawk.

2. Breathing – An thawk that theih nan an dul mar lo turin a khup pakhat zawk tal tawm tir tur a ni a, mouth to mouth resuscitation (a ka a boruak ham luh) tih a tul bawk ang (anmahni a an thawk mumal theih loh vangin).

3. A marphu leh BP check theih chua a tha hle bawk. A taksa lamah hliam a neih leh neih loh enchian ni bawk se.

4. Chuan damdawiin lam a rang lama panpui ni bawk se. Pan mai a remchan loh chuan hospital damdawi dawrah te hian an nei deuh vek tura ngaih a ni a, Inj.Naloxone – 1 ampoule i/m a chiu tur. A emergency viau chuan I/V pawhin a chiu theih. Naloxone hi Opiate antidote a ni a, nunna chhan theihna damdawi (life-saving drugs) a ni.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Comments

Leave a Reply

Login

Lost your password?